Leta i den här bloggen

torsdag, augusti 19, 2010

Spanskt blod

Nu kom jag å tänka på en lite random grej och det har med historia att göra kan man säga. Förra året (i höstas) fick jag reda på en intressant sak som min äldsta morbror berättade.
På 1800-talet eller tidigt 1900-tal (kommer inte ihåg exakt) så var det ett skepp som sjönk eller liknande utanför Islandsberg, Skaftö och det var bara en person som klarade sig. Nämligen en bebis som flöt iland i en kista (nästan Moses i vassen xD) och blev omhändertagen. Det var min mormors farmor som var den bebisen och hon kom från Spanien. Kanske en förklaring till varifrån den sidan släktens mörka ögon kommer ifrån? :D

2 kommentarer:

Marielle sa...

sv: jaa, det är väl så tyvärr ):
sv: inte!!! den var söt!

awesome coolt :D

Bea sa...

haha inte tyvärr, känner också jag köpt galet mkt den senaste tiden :O vad e det med oss? xD

Hahahahahaha så det tkr du? ^^

mm jag tkr också det e lite najs faktiskt :D