Leta i den här bloggen

fredag, augusti 06, 2010

Dagens projekt

Det ösregnar ute men jag tycker att det är ganska mysigt idag. Jag har passat på att få lite saker gjort ändå. Dessa två tunikorna är Josefinas men hon trivdes inte i dom när de va så långa så hon frågade om jag kunde förkorta dom. Det har jag gjort idag och här ser ni resultatet med före- och efterbilder.





Har även tänkt att fortsätta sticka klart en kofta idag och mönstret kommer från boken "Klassisk stickning", fast jag har inte gjort exakt som det står utan har gjort lite förändringar. Boken är jättebra med mönster som är förnyade från 30-, 40-talet o.sv. Jag har hållt på med koftan länge nu för att jag inte visste vart boken var men nu är den upphittad och jag har en ärm kvar att sticka. Bild kommer när den är klar.

2 kommentarer:

frida :) sa...

snyggt!! :D

Den boken kollar jag gärna i om jag får? (a) <3

Bea sa...

man tackar :D
skulle inte tro det... haha skoja, klart du får! xD <3