Leta i den här bloggen

lördag, september 04, 2010

We are one

Kom hem kvart i tio imorse för Jossan skulle vara funktionär på en tävling den busungen ;) Så nu segar jag lite och ska snart in till Uddevalla för att träffa Sussie och Linnette (+ kanske några till som jag inte vet haha)

Igår va jag en surpuppa, det kan Marielle intyga, sömnaden gick inget bra och jag va på allmänt dåligt humör. På svenskan bättrade det sig men sen blev jag sur igen när symaskinen (eller mitt tålamod) bråkade med mig. Agneta sa till slut att jag kanske skulle göra något annat den sista tiden som va kvar på lektionen. Jag höll väl med men blev sen så motiverad att klara det så jag gjorde ett sista försök och då blev det helt okej, bra vill jag inte kalla det men xD

Efter skolan mötte jag upp Jossan, så följde vi Marielle till Willys och sen gick vi vidare till Walkesborg. Ibland e det inte bra att vara född tidigt på året för om jag hade varit 16 hade jag betalat 35 kr men nu blev det 60! :O "/

Behövde nog simma av mig, det är en utrensning på nåt vis. Har alltid älskat det men saknar simträningen. När man såg andra som hade träning och simmade fjäril så blev jag så sugen! ;(
Det jag blir så irriterad över när man motionssimmar (jag som var van vid att i princip ha en egen bana) är alla segisar. Kul med de två "stoppklossarna" som Jossan kallade dem igår som simmade brevid varandra och snackade och segade som om de hade all tid i världen. Hallå, byt bana tack!

Höll på i en timme i alla fall och det blev 2.05 km ^^ e inte ett dugg nöjd med hastigheten (och tiden i förhållande till sträckan) men det får väl duga...

Sen åkte vi till Ljungskile, köpte naturgodis (va bara det jag åt) och vanligt godis och sen gick vi till Hälle ^^
Moa och Jossans mamma va påväg till en tävling i småland och hennes pappa va ute och jagade så vi va ensamma hemma. Gjorde tacos och såg på film, en riktig myskväll :D Pratade med Carl och Max i telefon och dom + Albin, Johan å Hampus va hos Carl och ville att vi skulle komma dit. Vi skulle upp tidigt och hade ingen energi till det så det får bli nästa gång (ska tilläggas att Jossan å Carl bor på samma gata xD och jag bodde även där när jag var liten. Synd att jag inte gör det fortfarande...)

Yeah yeah långt inlägg blev det men nu ska jag inte plåga er mer. Ha en go dag, det tänker jag ha :D

1 kommentar:

frida sa...

sv: tack :D johanna blev försälskad i det ;) men det e mitt!!! :DD jaa :D eller hur!!<3

sv: låter som en underbar dag förutom det där med symaskinen! ;)<3