Leta i den här bloggen

måndag, september 27, 2010

Man måste ha motvind för att få medvind

Det finns inget ordspråk som lyder som rubriken eller? ;O för det e logiskt och bra och passar mig känner jag. Man måste ha motgångar i livet för att det ska kunna vända helt enkelt. Och är man med om nåt svårt så lär man sig av det och tar det med sig i resten av livet.

Idag har det iaf varit sömnad hela dagen nästan (förutom en kort svenskalektion) och det har varit en go dag. Fick reda på att vi ska till linverkstaden i Kville om exakt en vecka vilket ska bli jättekul och intressant, studiebesök e inte fel! :D

Förut när jag va ute och sprang så jag nåt som jag tyckte var en massa mördarsniglar på vägen. Blev lite äcklad för dom e så slemmiga men när jag precis är vid dem ser jag att det är en ORM!!! får panik och e glad att den inte hugger till... Sen på tillbakavägen förstår jag att den e död eftersom den ligger kvar på samma ställe och är lite tillplattad men det såg ut som en huggorm så jag blev verkligen livrädd xD

För övrigt va det ett go joggingtur, blev omgalopperad av två tjejer på hästar. Sen sprang jag förbi dem och sen galopperade dom förbi mig igen hahah. Men det e så härligt att vara ute i naturen bland träd, hästar i hagarna och den härliga vinden och höstlöven :D

Långt inlägg det här och är fascinerad om ni orkat läsa men ska fråga om praktikplats (APU) imorn och är hur nervös som helst... Jag suger på sånt och har svårt till att våga göra det men jag måste ju göra det xD Hade tänkt fråga på JC på Torp som jag nämnt tidigare (vissa vet ju varför ;) och hoppas verkligen att de vill ta emot mig. Annars går jag och drar nåt gammalt och ruttet över mig och känner mig oduglig... :(

4 kommentarer:

Marielle sa...

sv: hahaha eller huuuuuur! de vore totally awesome!
haha de löser siiig! :D <3

frida sa...

Jo, det e sant! men ibland blir det verkligne för mycket motgånger med för lite medgånger, så man glömmer bort det braiga i livet..

sicken tur att den var död och inte bet dig!! Det e skönt att springa, och önskade att ajg gjorde det mer och oftare!!

jag hoppas och tror att dom tar in dig!!! varför itne liksom!!??<3

Frida sa...

sv: tack vare er känns det redan mkt bättre!!! :D<3

frida sa...

sv: tack :D ja ;) det gjorde det va? :DD gött för dig det!! ;)<3