Leta i den här bloggen

söndag, oktober 10, 2010

too little time on my hands

Shit vad gårdagen gick snabbt! Åkte till Adenmarks på morgonen för att reklamera min nya svarta jacka där två tryckknappar lossnat. Ville såklart byta ut den till en likadan men självklart fanns den inte kvar i min storlek! ;'( Så fick ta pengarna tillbaka så får jag gå till Vero Moda imorn på håltimmen och se om den finns där i min storlek, håll tummarna!

Sen åkte vi i alla fall till farmor för att flytta hit alla grejerna från mamma. Fick hjälp av min faster och hennes man som tur var. Vi fick åka två gånger. Jag hjälpte till att lasta på släpet och sen stannade jag kvar med farmor och passade mina småkusiner så länge medan Daniel, pappa, min faster och hennes man åkte och lämnade allt.

Sen andra lasset åkte jag, Daniel, pappa och Ulrik och ställde in i garaget och förrådet så stannade vi kvar hemma efteråt för då var vi klara och Ulrik åkte tillbaka till farmor igen.

Måste förresten berätta om en grej som hände mig & Marielle en dag när vi var på Kampenhof.
En man i 30-årsåldern kom fram till bänken vi satt (väntade på Marielles buss) och frågade på engelska hur han skulle ta sig till Lysekil. Marielle förklarade att han skulle ta den bussen som hon och sen byta på Torp till 840 eller 841. Så tackade han och gick. Marielles buss kom och jag trodde han skulle ta den men det gjorde han inte. Sen kom han fram till mig och frågade vart man kunde köpa kort. Tidpunkten var stängd och jag sa nåt i stil med: "if you go to the end of this building there is a shop called Pressbyrån and they might have it".
Han skämtade först och sa: "stuck in Uddevalla" och skrattade lite (eftersom tidpunkten va stängd å så) sen så gick han iväg. Lite senare kom han tillbaka igen och visade att han hade köpt ett busskort. Jag sa "that's good" och sen frågade han vilken buss han skulle ta nu. Vi satt vid hållplats 24 där 850 och 860 går så jag sa att han skulle ta nästa därifrån och sen byta på Torp. Så frågade han vad klockan var nu och och när den skulle gå. Jag svarade och sa att det var ca en timme kvar tills den skulle gå. Sen frågade han vad jag gjorde där och sa nåt i stil med "My dad is going to pick me up, I just just waited with my friend for her bus."
Sen sa han "I can't understand why the police took me from Lysekil to Uddevalla" jag tänkte shit for mig själv men sa "me neither". Sen sa vi inget mer och sen var jag tvungen att gå. Sa "good luck" och han svarade "the same to you" och sa jag "thanx, bye"

Förlåt för mycket text :O tänk om vi hjälpte honom lite för mycket? att han typ rymt från polisen i Uddevalla eller att de tagit honom från Lysekil av någon anledning och vi nu hjälpte honom tillbaka fast det kanske inte va så bra egentligen? :O I vilket fall som helst så var det kul att få användning av engelska i ett riktigt sammanhang :D ^^



En lite rolig skylt jag stötte på ^^


Var på Torp med Marielle en sväng i fredags och provade lite kläder på H&M för skojs skull. Klänningen hon har på sig såg helt okej när den hängde på galgen men väl på var en annan historia hhahahaha den blommiga tröjan jag testar gillar jag faktiskt även om den inte syns så tydligt xD


Bilder från igår när jag passade kusinerna. Sixten sov i vagnen hela tiden så det var bara Hampus jag passade egentligen ;)


Vi läste i lite gamla böcker farmor hade på vinden. Han satt i mitt knä och jag läste högt för honom, mysigt =)


Hampus står högt upp på berget och visar vart man INTE ska hoppa med hoppstyltan.


Vi byggde en flotte som vi sjösatte.



Mina och Daniels hoppstyltor. Den gula hade vi hos pappa och de andra två hos mamma. Den röda är min och den blå Daniels (fast den gav vi till Hampus igår). jag var tvungen att testa och det var riktigt roligt och gick bra, hade det fortfarande i mig ^^. Min röda (och den blå) är riktigt bra för det finns tre olika lägen som man kan ställa in så att man kan höja och sänka handtaget så den passar att använda länge :D ska spara min för det va görskoj!


Mina gamla skor jag hittade som jag borstade av lite. Hade tänkt kasta dem först men sen ångrade jag mig och tänkte att dem nog är bra i vinter för mina andra vinterskor suger xD tur när fötterna inte har växt på länge för då kan man ha gamla skor man hittar ^^ vet inte om dessa e så snygga egentligen men det brukar inte vinterskor vara tycker jag hahaha

3 kommentarer:

Marielle sa...

Dör typ av skratt av den när jag hade den jäkla fula klänningen på hhahahahahahahahahahahaha

Diggar fortfarande de där aatt jag sa "åttaffyrtioett" istället för "eighthundred n' fortyone" xDD

Marielle sa...

Hahhahahaha aaa lätt aatt han hade rymt :D awesome!

Frida sa...

hahahhhahahahahahhahahaahahahhaha :D kul kill!!!! ;)))

fin skylt!! ;))<3