Leta i den här bloggen

fredag, april 01, 2011

Missing you

Fullt upp säger jag bara... Körde igår och det gick finfint, klarade även första fasen på dataterorin (körkortsgrej) och Linnette och hennes föräldrar va här för att kolla på min moppe och det verkar som det ska köpa den :D känns gött faktiskt =)

Klar med halsduken, ena bilden visar hur den ser ut på ungefär och den andra visar mönstret med flätor. Jag inte gått efter någon beskrivning utan använde st nr 6 och garnnystan av samma kvalité som varandra fast i olika färger (Andes = ull och alpackagarn från Drops). Sen gjorde jag en bred dubbelfläta i mitten av halsduken som jag fick beskrivning på från stickhandboken jag har och lade till två enkla flätor vid sidorna om den. Sedan sydde jag ihop det första och det sista varvet med varandra.



Har lånat dessa på biblioteket :D



Ska nog göra en sådan här väst som ett experiment, får se hur bra den blir när den e klar helt enkelt xD Tror jag ska göra den i detta vita garnet eller något annat enfärgat. Får rota lite i min garnlåda :P



UPPDATERING!
Ni kanske förstår vad jag menar? ;) Djupdök precis i min "lilla" garnlåda och hittade vitt bomullsgarn istället för det benvita jag lade ut bild på förut. Tror det kan bli bra faktiskt. Shit va restgarner jag har... suck xD

1 kommentar:

Johanna panna sa...

åå vad kul att du klara det :D jag är nervös för om jag kommer göra någonting rätt när jag väl ska börja på körskola. puss och kram