Leta i den här bloggen

söndag, april 10, 2011

Midjekort, vit bomullsväst


Nu är västen klar så tänkte bara slänga upp en bild på den. Framkanterna, halsringningen och kanterna vid ärmhålen virkade jag istället för att sticka som det stod att man skulle göra i mönstret. Tyckte resultatet blev bra ändå och det gick snabbare och lättare att virka där. Jag gjorde ett varv med fm och ett avslutande varv med sm. =)

Jag får se hur mycket jag kommer använda den här, det var mest en kul grej jag gjorde av restgarner jag hade. Blev lite sugen att virka nåt (en topp av nåt slag) av de svarta bomullsgarnet jag fyndade förra veckan. Jag får ta och leta i min underbara mönsterpärm :D

2 kommentarer:

busunge sa...

den blev verkligen *apsnygg!!!* :DD vill oxå ha en sån! om jag skulle kunna ha den villl säga. du måste ha den i skolan någon dag!!! :DD<3

busunge sa...

sv: :DDD vill se den på!!!! passar inte min kroppsform

:DDDD kan förstå det!!! :D <33