Leta i den här bloggen

onsdag, december 01, 2010

Put the pieces together





Nu var det så längesedan jag bloggade att jag hade kunnat skriva en roman. Vet inte vart jag ska börja för det är så mycket jag vill berätta men jag ska göra ett försök.

Jag och Jossan var i Göteborg på bio i fredags och det var jättemysigt. Jag gav henne det som födelsedagspresent =) Såg senaste Harry Potter filmen och den va över förväntan faktiskt, fick nästan abstinens efteråt och kände att vi verkligen ville se nästa film med detsamma! I vilket fall som helst bestämde vi att vi ska se part 2 tillsammans i Göteborg när den kommer ut på bio. :D Köpte en skjorta och ett par leggins på JC när jag ändå var i farten (fast gjorde bort mig när jag skulle betala för fick hjärnsläpp och glömde koden men det löste sig till slut ändå) och testade ett par jeans på pepper som jag nog ska köpa så småningom :P

Förut på bussen somnade jag och vaknade av att jag tappade mobilen i golvet, skulle alltså svara Jossan på ett sms men somnade xD E man trött då eller e man trött?

Nu är jag hemma igen efter att ha varit på Skaftö och igår efter APU:n åkte jag och hälsade på min moster och morbror vilket va riktigt mysigt :) Fick mat, drack glögg och pratade. De har varit iväg och seglat i några år så det var ett tag sen man fick tillfälle till att träffas så.

Igår var det inventering på Pondus i Partille och jag hörde från mina handledare att en som hette Alexandra (som jobbar på Pondus på Överby, Trollhättan) skulle med. Det slog mig att det kanske var en som jobbade på Vero Moda i Uddevalla när jag var liten och mamma var butikschef där och jag hade rätt så bad Lotta hälsa från mig. Sa även att jag lärde mig gå på Vero Moda vilket e lite coolt tycker jag :D

Sen idag så berättade Lotta att hon allt kom ihåg mig och att det var lite komiskt för att de hade pratat om mig och Alexandra (även kallad Sandra) hade berättat att jag faktiskt lärde mig gå där men att jag kanske inte kom ihåg det hahahahah ^^ Det bästa av allt är att de ska inventera på Pondus Torp (där jag är) nästa tisdag så då kommer jag få träffa henne :D Hon hade frågat om jag skulle vara där då och är så glad att vi kommer ses så för det var flera år sedan. Ibland tror jag på ödet.

Och en av de som heter Anna på Pondus sa igår att det var så lustigt för hon tyckte jag var så lik någon med mina stora bruna ögon och mörka hår men kunde inte placera vem jag var lik. Men sen så fick hon ju höra vem min mamma var och då förstod hon.

Vill inte sluta på min APU plats för alla är så trevliga och jag trivs jättebra!

Ska förresten ta med min materialkunskapsbok dit på måndag för dom pratade om Alpacka och då svarade jag vad det kom ifrån och att vi hade haft prov på det och att har en bok om det i skolan då blev de intresserade och ville att jag skulle ta med den ^^


Oj oj, det blev en hel del text nu, om ni orkat läsa så är jag fascinerad ;)