Leta i den här bloggen

tisdag, december 14, 2010

Göteborg gör mig lycklig

Slutade tjugo i tio igår (ingen lång skoldag precis) så åkte ner till Göteborg med Marielle efter skolan och Frida, Louise och Johanna skulle tydligen också dit ^^
Köpte julklappar och det var så mysigt med alla julsakerna överallt. Såg Luciaframträdandet i Nordstan också, vackert var det men bilden jag tog blev kanske inte så jättelyckad xD

Fick köpt mig ett par jeansleggins på Bikbok också, dom hade en kamanj igår då dom kostade 49:- istället för 199:- så kunde inte låta bli ^^

Sen åkte jag och Marielle till Liseberg. Klev på spårvagn 6 först och frågade om den gick till Liseberg och sen ropade föraren ut i högtalaren att det var bättre om de som skulle till Liseberg (vi) hoppade av och togt 4:an istället. Så gulligt av honom! :D

Kom till slut fram och blev så lycklig så jag nästan började gråta, vet inte vad det var med mig XD Första gången jag var där på vintern men mamma sa alltid at hon tyckte vi skulle åka dit men det blev aldrig av "/
Mysigt va det och köpte julklappar till pappa m.fl.

Sen när vi skulle tillbaka råkade vi ta fel spårvagn och hamnade i Mölndal XD Jag fick panik som alltid i krissituationer och kunde inte tänka utan blev bara stressad och orolig över att missa bussen hem. Såg på en tavla att en buss skulle komma och gå till nils ericsson terminalen så den va ju perfekt men problemet var bara att den gick från hållplats 4 och där vi var fanns bara bokstäver. Sen såg Marielle var vi skulle och det löste sig, vi kom med rätt buss och jag hann med dem jag skulle =)

underbaringar





ett av NK:s skyltfönster












Vad ska man hitta på idag då förutom skolarbete? ^^ 10 dagar kvar till jul idag...

Inga kommentarer: