Leta i den här bloggen

torsdag, juni 09, 2011

Vuxenpoäng - finns det?

Idag har jag gjort en massa saker som kan ge "vuxenpoäng". Jag pratade med H&M's kundtjänst för att säga upp kortet jag har nu (då jag insåg att det samlade poäng till pappa ^^) och skapade ett helt eget istället. Det va bara det att allt jag samlat under ett år tillföll pappa :( Och jag får inte en bonus på ett tag utan får nu istället börja om från noll...

Men men med det avklarat har jag även betalat en räkning på (hör och häpna) över 32 000 kr! Det var till Newbody men ändå, en så stor räkning hade inte ens pappa betalat någon gång så då vann jag.

Men finns det något som kallas vuxenpoäng? En gammal pojkvän till mamma tog upp det och sen kände jag va löjligt att samla poäng hela tiden. Han sa att bo på hotell och hyra bil gav höga poäng men det tyckte jag var löjligt. Han ville veta vad jag tycke var vuxensaker och mitt svar löd:

"I så fall har jag avklarat det också då men orka räkna poäng hit och dit, det e ju inte det livet går ut på oavsett om man är vuxen eller inte. Vuxen tkr jag är när man står för det man gör och kan ta konsekvenserna för sina handlingar."

Efter ca tjugo min fick jag svaret "Väl uttryckt!". Ja, vad ska man säga? Vissa dagar är man bra ^^

1 kommentar:

louise sa...

Bra bea! :D
sv. Tack vännen! gillar dem supermycket! :D <3