Leta i den här bloggen

måndag, juni 27, 2011

Midsommarfirande

Nu är jag hemma igen efter några dagars midsommarfirande. :D
Efter körlektionerna i torsdags åkte jag till Torp för att köpa födelsedagspresent till Hampus och det fick bli en t-shirt från JC. Sen mötte jag upp Josefina, Hampus pch Elliot som också var där och vi trixade in cykeln (Hampus skulle få i födelsedagspresent) i bagaget. Sen inveg han den och vi åkte en sväng till Grundsund till Josefinas föräldrar för att hämta Fabian. Kvällen avslutades med grillning ;)

Sen började vi midsommarafton med att sjunga för Hampus som fyllde 14!! :D T-shirten blev han jätteglad för och tog på sig den direkt och hade den under resten av dagen vilket var ett bra betyg :) Jag hjälpte till att dammsuga och städa badrummen och sen började gästerna komma. Vi va ett gött gäng på 28 personer eller nåt och vi dansade runt midsommarstången vilket brukar bli mest att alla sjunger och gör olika så att man skrattar hela tiden åt hur fel och kul det blir xD

Kastade även pil vilket innebar att jag missade tavlan helt första gången men till slut efter lite övning fick ihop 82 poäng med fem pilar men Hampus slog mig och fick 157 poäng... hahahahaha vi hade i alla fall roligt åt hur kasst det gick för mig i början.
Trots vädret som va lite kallt va vi ute hela dagen och hur underbart e inte det??!!

För övrigt fick jag veta av en av mina morbröder att han tyckte jag var lik hans mormor (alltså även mammas mormor) till sättet. Och min moster kallade mig Elisabeth av bara farten för att hon tycker jag e så lik...

Vilken roman det här blir XD Men på midsommardagen åkte jag till Uddevalla och så åkte jag, Daniel och pappa till Lindome där hans bästa kompis med fam bor. Grillade och umgicks, riktigt mysigt. Jag, Daniel och deras barn Isabelle och Sofia (snart 11 och 6 år) gick ner för att köpa jordgubbar och blev lovade att de va dom godaste jordgubbarna i Sverige ^^ Men det roligaste e att det VERKLIGEN va dom godaste jag någonsin ätit! Dom va fluffiga på nåt konstigt vis och hur goda som helst!!

Igår åkte vi i en tjejbil och en killbil ^^ Killarna åkte till Mediamarkt och vi till IKEA för att köpa tyg och oj va mycket folk det va! :O Sen träffades vi på Freeport. Jag hittade ett par joggingskor som jag varit ute efter eftersom mina andra var minst 6 år gamla. Vi får se hur dom här e men tror de blir kanon. Ska testa ikväll tror jag :)

Inga kommentarer: