Leta i den här bloggen

lördag, februari 19, 2011

Inte som planerat...

Världens bästa start på lovet måste väl ändå vara magsjuka, eller?
Nä fy bubblan säger jag bara! Mådde illa i torsdags och der hjälpte varken med vatten eller äpple och sen försökte jag äta på lunchen men fick inte ens i mig ett knäckebröd. Ringde pappa och som tur var så var han ledig så han kunde hämta mig. jag la mig på bänken i omklädningsrummet och sen spydde jag starx innan pappa kom... Bilresan hem var den värsta på länge och jag var helt borta och ville bara hem så fort som möjligt. Sen spydde jag i bilen (pappa hade som tur va tagit med sig en plastpåse) alldeles när vi svängde in på våran gata). Jag gick och la mig och sov från halv två till halv elva med undantag från alla gånger jag va tvungen att gå upp och ja ni vet... vilket hände varannan timme ungefär... sen sov jag dåligt hela natten och hade frossa och feber.

Sen igår fick jag i alla fall i mig lite mat men hade feber och fick ont i magen varje gång jag reste på mig. Orkade ta mig ner till vardagsrummet och såg på film. Idag mår jag helt okej men är fruktansvärt seg vilket inte e så konstigt egentligen. Har tappat lite mer än två kilo nu på två dagar men så blir det ju eftersom man inte äter nånting.

Tack mina underbaringar som tog hand om mig i torsdags när jag mådde kasst och jag hoppas verkligen inte att jag har smittat er! Love you! :*

Nu till en hemsk sak, min lilla älskling dog natten till igår... Visste att hon inte hade långt kvar men det är ändå ledsamt när det väl händer :( Hon blev nästan nio år så hon dog av ålder för marsvin brukar bli 3-5 år i genomsnitt. Jag tror hon har det bra hos Greta nu

min lilla Garbo

3 kommentarer:

Louise sa...

Åh stackars både dig och Garbo, hoppas du mår bättre så du och marri kommer till staden! <3

busunge sa...

håller med louise<3 klart vi tar hand om dig!!!!!! :*

Johannaaaa sa...

lilla bea gullunge, stackar Garbo :( inte lätt när sånt händer. Hoppas ni fått en bra första dag i huvudstaden! :D vill se mycket kort på bloggarna när ni kommer hem sen :D kyss kungen för mig hahah! <3