Leta i den här bloggen

söndag, mars 06, 2011

den jeg elskar, elskar jeg

Blev en pluggdag igår (somnade ett antal gånger under tiden men... ^^) och hade tänkt fortsätta på samma spår idag och även ta en promenad ;) Detta förutsatt att dom inte ringer in mig för att jobba :P Hoppas att jag inte missförstod när jag gick hem i onsdags för jag fattade det som att de skulle ringa mig nästa gång de behövde hjälp. Att det eventuellt skulle bli på söndag (idag) emn att det skulle ringa några dagar i förväg. Tänk om jag missuppfattat och att de tror att jag kommer dit idag... :( damn vad jag hatar sånt här! De ringde ju inte igår för att kontrollera att jag kommer heller (de gjorde de innan första dagen jag va där). Sånt här kan va knivigt ibland, och jag gillar ju att veta saker i förväg så att jag kan planera mina dagar...

Har skickat in båda engelskagrejerna nu iaf så får vi se vad min lärare tycker hahaha

Söndagar e perfekt för ansiktsmasker ;) Håller i en mugg jag gjort på keramikkursen jag hade förra terminen.


I fredags hittade Louise den översta boken på Willys när vi skulle handla mat och den ville jag också köpa (har letat runt efter ett bra pris på den) eftersom jag har hennes fyra tidigare och gillar dem skarpt! fr. v "Syskonkärlek", "Den jag ville ha", "Inte han!" & "Luftslott" av Sheila O'Flanagan.



När jag ändå är inne på favoritböcker och favoritförfattare så gillar jag Marian Keyes också och här är de två jag har som heter "Vattenmelonen" och "Sista chansen". Har även läst "En förtjusande man" och "En oväntad semester" och skulle vilja läsa fler som t.ex. "Sushi för nybörjare" och "När Lucy Sullivan skulle gifta sig" så får se om jag köper dem som pocketar eller lånar dem på bibilioteket :P


En underbar till författare som skrivit dessa två: "Där renbågen slutar" och "P.S Jag älskar dig!". Finns några fler av henne som jag inte läst heller (kolla in bokus.com!) och är sugen på att läsa dem också hahaha ;)

3 kommentarer:

Johanna sa...

ååå PS: I Love You är ju så fiin :D mysigt med ansiktsmask, blev sugen på det nu med när jag såg diig :D ha en fortsatt mysig söndaag så ses vi imorrn :D !

Louise sa...

Keramikkoppen! <3
Sv. hihi tack detsamma beabus!
Ja jag hittade allt en hel del, riktigt nöjd! :D <3

Johannaaaa sa...

sv. Hahha söötnos, näe det brukar knappt bli ett inlägg per dag för mig så hahah :D Taaaack (A) alltid kul att fylla på garderoben. Jag köpte en engelska bok på grund av att den jag lånade var super kass :( Vet du vem Lauren Conrad är från The Hills? hon har iaf skrivit 4 böcker, och detta var tydligen den nyaste hahah kanske borde läsa de andra först men visst är det en härlig framsida? :D boken är som tv-serien The hills :) blev en lång kommentar hahaha<3