Leta i den här bloggen

söndag, december 25, 2011

Besök av en blind tomte med Frölundahalsduk ^^

Julafton blev lyckad ändå. Den började som vanligt med jullunch hos farmor. Hon har dessvärre spräckt trumhinnorna så hon hörde ingenting vilket bjöd på många skratt xD. Mina småkusiner var lika vilda som vanligt och slet upp alla paketen.

Pappa började jobba vid halv fem så vi körde till Uddevalla och sen tog jag och Daniel bilen vidare till Skaftö vilket lätt var dagens höjdpunkt. :) Vi åt mat igen och hade sedan besök av en blind tomte xD. Hampus som ska konfirmera sig var tvungen att gå på antingen midnattsmässan eller julottan så det fick bli midnattsmässan. Några körde i en bil och jag körde den andra vilket gick finfint. Det var lite mysigt att vara i kyrkan så sent (höll på från kl elva till tolv på natten) för det var stämningsfullt.

Jag och Daniel åkte ganska tidigt imorse för att hämta upp pappa, lite synd för jag hade gärna stannat kvar längre men får åka dit någon mer gång nu på lovet kanske. ;) Nu blir det lunch och sen ska jag och pappa gå en promenad innan mörkret faller.

Daniel fick en pärlplatta jag gjort i julklapp föreställande honom själv. ;)

Inga kommentarer: