Leta i den här bloggen

söndag, juli 24, 2011

Regnet det bara öser ner

Det var inte riktigt min dag igår kan man säga. Jag gick ut till bussen (i ösregn med vinterjackan på för att jag inte har någon bra regnjacka med huva) och väntade och väntade men den kom inte. Jag kollade i tidtabellen och insåg att jag satt och väntade på en buss som inte gick på helger... Så förbannad gick jag hem igen och fördrev lite tid för att sedan gå ut till busshållplatsen igen xD Lyckad tjej!

En rolig bussresa var det iaf, jag och Daniel satt och gapskratta åt ett samtal busschauffören och hennes kompis hade (dom var i 20-årsåldern båda två). Sen mötte jag upp Marielle och så tog vi bussen ut till Herrestad. Chauffören va lite rolig han ^^ och vi kom nästan inte upp för backarna som vi skulle, vet inte vad som hände där riktigt...

Sen kom vi till slut fram till Fridas mormor och morfars hus där kalset var och det va mycket trevligt ;) Målade en porslinmugg till min busunge vilket var en sjukt bra idé. Och sen gissade jag nästan rätt (fel på en minut) när på dygnet hon föddes. Lyckad gissning ;)

Eftersom det inte gick bra bussar hem för fem öre så kom pappa och hämtade mig :) Jag kände inte för att köra hem för jag va så seg men vi åkte till Färgelanda och handlade lite så därifrån körde jag hem.

Idag får det mer än gärna ösregna hela dagen för mår inte helt hundra. Blev biten av någon insekt igår och det har svullnat upp och spränger. Inte mysigt alls och har vaknat av det inatt :( Känner mig helt matt och orkeslös så tror att det dumma bettet har orsakat det... :( Varför måste dom va så förtjusta i mitt blod för? ^^ Kommer va ensam hemma sen för pappa ska jobba natt så då ska jag bara mysa!

Kalasoutfiten ;) Och nej, jag kunde inte va seriös ^^ Frisyren förstördes när jag gick ut till bussen första gången så sen blev det bara en hög hästsvans.

2 kommentarer:

busunge sa...

sv: ja tack för en underbar dag!!!! :D<3

busunge sa...

sv: Tack själv!! för att du ville komma!! jag e nyfiken på vad eran present kommer att vara!! :D tack! blev ganska nöjd själv faktiskt ;) tack :D det gick bra! <33