Leta i den här bloggen

fredag, februari 10, 2012

Livet blir bättre

Efter att ha pratat med Johanna om serien Livet blir bättre kände jag mig sugen på att se ett avsnitt men det var så gripande så nu har jag sett alla fem... Jag blir så fascinerad av hur modiga dom är som vågar dela med sig av sina svårigheter och motgångar för att visa andra i liknande situationer att livet blir bättre. De har verkligen stärkts av sina motgångar och det är precis den tanken jag har med mig hela tiden. Att allt har sin mening och att man blir starkare av sina motgångar. Man får ha sina dagar när allt känns hopplöst och man känner sig ensammast i världen men sedan ta sig upp igen och tänka att det kunde varit värre och istället se den från den ljusa sidan. Man lär sig hur man ska hantera det med tiden, så är det bara.

4 kommentarer:

Hanna panna sa...

så gripande, bra att du kolla på det <3

Ulla sa...

Så kloka ord av dig Bea! Tänker ofta på er1 Varma kramar!

Bea sa...

Tack Ulla! Tänker på er också, många kramar tillbaka

Louise sa...

Haha jo den heter trassel men tänkte bara på vad hon heter !!!